3 урок

План-конспект уроку 3.

Клас: 11.

Тема: «Побудова графіків залежностей між змінними в GRAN1 та їх аналіз» - 1 год.

Мета:

навчальна: розглянути побудову графіків залежностей між змінними в GRAN1 та їх аналіз;

розвивальна: розвивати знання про роботу комп'ютера;

виховна: виховувати працелюбність, уважність, культуру поведінки;

практична: навчитися будувати графіки функції в GRAN1.

Література: Ривкінд Й.Я. та ін.: Інформатика: Підруч. для 11 кл. загальноосвіт. навч. закл.: академ. рівень, профільн. рівень / Й.Я. Ривкінд, Т.І. Лисенко, Л.А.Чернікова, В.В. Шакотько; за заг. ред. М.З. Згурськового. - 2-ге вид. - К.: Генеза, 2012. - 304 с.: іл.

П. 1.2. Математичні процесори. Програмно-методичний комплекс GRAN та його призначення - с. 14 - 15.

Тип уроку: вивчення нових знань, умінь і навичок.

Вид уроку: комбінований.

План уроку і його хронометраж

Організаційний момент - 2 хв.

Актуалізація знань, повідомлення теми уроку - 11 хв.

Вивчення нового матеріалу - 6 хв.

Практична робота - 21 хв.

Підведення підсумків - 3 хв.

Домашнє завдання - 2 хв.

Поетапний зміст уроку

Організаційний момент

Привітатися з класом. Перевірка присутніх. Перевірка готовності до уроку.

Актуалізація знань, повідомлення теми уроку

Проводиться у вигляді задання контрольних запитань. Форма проведення - фронтальне опитування.

  • Розкажіть про можливості математичних процесорів.
  • Назвіть приклади математичних процесорів.
  • Охарактеризуйте програмно-методичний комплекс GRAN.
  • Для чого призначений GRAN1?
  • Із яких вікон складається вікно програми GRAN1?
  • Як виконуються обчислення у GRAN1?
  • Чи допускаються пропуски у записі виразу?
  • Як записується дробова частина чисел?

Повідомлення теми уроку: «Побудова графіків залежностей між змінними в GRAN1 та їх аналіз».

Вивчення нового матеріалу

Методи: розповідь, пояснення. Прийоми: запис понять.

У GRAN1 можна побудувати графіки 8 типів залежностей між змінними. Одночасно у вікні можна відобразити до 5 графіків, усі вони автоматично малюються різними кольорами. Колір ліній кожного об'єкта відображається у вікні Список об'єктів біля рівняння функції.

Загальний алгоритм побудови графіка залежності між змінними:

  • Вибрати у вікні Список об'єктів тип залежності між змінними.
  • Вибрати у меню Об'єкт команду Створити.
  • Увести у поле діалогового вікна Введення виразу залежності відповідний вираз і вибрати кнопку ОК.
  • Вибрати у меню Графік команду Побудувати графік.

Розглянемо алгоритм побудови графіка функції на такому прикладі.

Задача 2. Побудувати графік функції .

Для цього потрібно виконати таку послідовність дій:
1. Запустити програму GRAN1.

2. Вибрати у вікні Список об'єктів тип залежності Явна: У = У(Х).

3. Вибрати у меню Об'єкт команду Створити.

4. Увести в поле У(Х)= діалогового вікна Введення виразу залежності вираз ABS(X^2-8*ABS(X)+7).

5. Вибрати у меню Графік команду Побудувати графік.

Аналізуючи побудований графік функції, можна визначити:

ü нулі функції. Для цього слід установити вказівник у точці перетину графіка функції з віссю Ох і з'ясувати координати цієї точки. Вони будуть відображатися у верхній частині вікна Графік;

ü точки екстремумів і екстремуми. Для цього слід установити вказівник у найвищу чи найнижчу точку графіка і з'ясувати координати вказівника у вікні Графік. Максимальне і мінімальне значення функції також відображаються у вікні Список об'єктів;

ü проміжки зростання та спадання. Спочатку потрібно визначити точки екстремумів, а потім записати проміжки спадання та зростання.

Практична робота

Побудова графіків функції

  • Побудуйте графіки наведених функцій, використовуючи програму GRAN1:

а) y = 2sinx;

б) y = cos2x;

в) y = 2x;

г) y = (x-1)/(x-2);

д) y = ||x-1|-|x-2||;

е) y = (1+x)^x;

  • Дослідіть функції, а, в, д завдання № 1 за їх графіками згідно з планом:

а) парність, непарність;

б) нулі функції;

в) проміжки зростання: 1) y > 0; 2) y < 0;

г) точки екстремуми;

е) проміжки зростання та спадання: 1) зростає; 2) спадає.

Підведення підсумків

Повторення вивченого матеріалу. Перевірка виконаного завдання. Виставлення оцінок.

Домашнє завдання

Вивчити конспект, п.1.2 (с. 14 - 15).

e-mail: olyanichi@gmail.com
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати